Spedycja międzynarodowa zyska 212 nowych centrów logistycznych

Jednym z największych rynków w branży handlu międzynarodowego pozostają Chiny, choć konkurencja nie odpuszcza. W związku z tym Chiny planują inwestycję w sieć 212 nowoczesnych centrów logistycznych. Jak informuje portal ChinaDaily, projekt powinien być zrealizowany do 2035 roku.

Etapy prac nad inwestycją

Huby mają powstać na terenach portów morskich, portów lotniczych, miejsc obsługi handlu, wymiany towarów i usług oraz portów przygranicznych. Inwestycja ma objąć łącznie 127 miast. Horyzont czasowy wydaje się długi, jednak spedycja międzynarodowa uzyska 30 nowych węzłów już do 2020 roku, a do 2025 kolejnych 150.

Na czym polega nowoczesna spedycja międzynarodowa?

Nowoczesność centrów logistycznych ma polegać przede wszystkim na budowie inteligentnych magazynów i automatyzacji portów. Mają być do tego wykorzystane najnowocześniejsze technologie jak drony czy roboty. Zaawansowane technologicznie rozwiązania mają przysłużyć się do zintegrowanego rozwoju spedycji międzynarodowej i łańcucha dostaw. Projekt obejmie firmy z branży transportu morskiego, lotniczego, kolejowego oraz drogowego.

Walka Chin o rynek europejski

Rynek europejski jest wciąż bardzo istotny dla Chin. Niedawno pisaliśmy o problemach chińskich e-sklepów jak Alibaba, w związku z ofensywą polskiego Urzędu Celnego wobec nieopodatkowanych i bardzo atrakcyjnych cenowo zakupów dokonywanych on-line przez naszych rodaków. Polska nie przyjęła regulacji Unii Europejskiej w zakresie zwolnienia z podatku VAT przesyłek o wartości poniżej 22 EUR. Chińskie sklepy zaczęły więc otwierać na terenach innych krajów UE hurtownie przeładunkowe, do których jest pierwotnie kierowana przesyłka bezpośrednio z Chin. We wspomnianej hurtowni jest następnie przepakowywana i nadawana do Polski, nie budząc tym samym podejrzeń celników, jako że pochodzi z krajów UE. Przeczytaj jak zorganizować transport międzynarodowy z Chin bez Vat.

Znaczenie handlu międzynarodowego dla Chin

Zgodnie z założeniami, inwestycja powinna obniżyć udział kosztów logistycznych w PKB o około 3%, z poziomu obecnych 15% do 12%. Chiny wciąż pozostają największym eksporterem na świecie z 17-procentowym udziałem w handlu światowym. Zgodnie z danymi Eurostatu, na drugim miejscu jest Unia Europejska z wynikiem 15,6%, a na trzecim Stany Zjednoczone z eksportem na poziomie 11,8%. Nic zatem dziwnego, że spedycja międzynarodowa będzie dla Chin przedmiotem wielomiliardowych inwestycji w kolejnych dekadach.

Nasza firma pomoże Wam w zorganizowaniu transportu z Chin kontenerowego oraz drobnicowego. Zapoznaj się z naszą ofertą na transport.