Drugi największy port morski na świecie.

Port w Singapurze zajmował pierwsze miejsce na liście największych światowych portów morskich do 2005 roku, kiedy to dał się wyprzedzić przez chiński port w Shanghaiu.

Port Singapur współpracuje z największymi armatorami morskimi, obsługuje połączenia ze 123 krajami i 600 portami zlokalizowanymi na całym świecie.

Port ten możemy podzielić na dwa główne terminale. Jeden z nich obsługuje kontenery (PSA), natomiast drugi zajmuje się ładunkami przewożonymi luzem. Terminal kontenerowy wyposażony jest w 54 miejsca do cumowania statków. W roku 2015 zostały zakończone kolejne etapy rozwojowe tego portu. W ramach tych inwestycji został pogłębiony korytarz wodny przy nowo wybudowanym sześciokilometrowym nabrzeżu, co pozwala na obsługę największych kontenerowców na świecie. Port otrzymał też nowe zautomatyzowane suwnice portowe i już wkrótce będzie w stanie obsłużyć 50 mln TEU rocznie. W roku 2015 obsłużył 30,9 mln TEU, co niestety było 8% spadkiem w stosunku do roku 2014, ale i tak zachował drugą pozycję.

Import z Singapuru

Czas takiego transportu morskiego trwa od 30 do 32 dni.

Eksport do Singapuru

Czas takiego transportu morskiego trwa ok 35 do 35 dni.

Port ten jest obsługiwany przez wszystkich najwiekszych armatorów morskich.