Polski eksport oraz import z Indii

Polska delegacja przebywa obecnie w Indiach w ramach polskiej misji gospodarczej. Obustronnie ustalonym celem jest zwiększenie wymiany handlowej między naszymi krajami do wartości 5 mld USD w 2018 roku.
W roku 2014 oraz 2015 nasza wymiana handlowa wyniosła ponad 2 mld USD, z czego import z Indii wyniósł ok. 1,6 mld USD, a eksport do Indii ok. 0,4 mld USD. Oba kraje stoją na stanowisku, że istnieje potencjał na podwojenie tej liczby.
Naszymi hitami eksportowymi do Indii są głównie wyroby elektromaszynowe, wyroby metalurgiczne, a także narzędzia, przybory, sztućce oraz przemysł chemiczny. Natomiast import z Indii to przede wszystkim wyroby przemysłu chemicznego, przemysłu lekkiego oraz wyroby elektromaszynowe.

Import z Indii

.Wymiana handlowa pomiędzy naszymi krajami odbywa się przede wszystkim przez transport morski, (głównie transport kontenerowy). Dostawa taka trwa przeważnie od 30 do 40 dni, co jest uzależnione od wyboru armatora oraz aktualnego rozkładu. Możemy zdecydować się na transport kontenera lub, jeśli mamy mniejszą ilość ładunku, na transport drobnicowy.

Import z Indii odbywa się z wielu portów. Najbardziej popularnym jest port Bombai (Mumbai), który obsługuje 20% ładunków morskich w Indiach. Inne popularne porty to Chennai, Cochin, Delhi,Kolkata, Nhava Sheva, Tuticorin, Mundra.

Przykładowo transport morski z Indii z portu Nhava Sheva trwa od 29 do 32 dni. Jeśli nie korzystamy z serwisu bezpośredniego transport może trwać nawet do 39 dni.